لیزر بدن

همه چیز در مورد لیزر بدن

لیزر یک شیوه برای درمان و مداوا است که با استفاده از نور انجام می‌شود. لیزر بدن برای کاهش موهای زائد، درمان لک‌های پوستی، از بین بردن جوش و آکنه، جوانسازی پوست و درمان علائم پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عملکرد لیزر بر اساس تابش نور لیزر به پوست است. نور لیزر با دقت به منطقه مورد نظر هدایت می‌شود و در آنجا از طریق رنگدانه‌ها یا بافت‌های هدف جذب خواهد شد؛ سپس انرژی حاصل از جذب نور لیزر توسط بافت به گرما تبدیل می‌شود و باعث تخریب بافت غیر مطلوب می‌گردد.

لیزر از خطرات و عوارض جانبی کمتری نسبت به روش‌های دیگر از جمله شمع، واکسینگ و غیره برخوردار است. با این حال قبل از استفاده از لیزر باید به کلینیک زیبایی ویکتوریا مراجعه کرده و درباره مزایا و معایب آن مطلع شوید.

مراحل انجام لیزر بدن

همانطور که اشاره شد لیزر بدن یک روش موثر و پر کاربرد در حذف موهای زائد بدن است. انجام لیزر بدن در چند مرحله تقسیم می‌شود که در زیر به توضیح هر مرحله می‌پردازیم:

مشاوره: در واقع مشاوره در هر کلینیک لیزر انجام می‌شود. در این مرحله تکنسین لیزر با شما صحبت می‌کند و نیازها را بررسی می‌نماید. همچنین پزشک، شما را درباره روش‌های مختلف انجام لیزر، عوارض و نتایج ممکن آگاه می‌کند.

آماده ‌سازی: قبل از جلسه لیزر بدن باید منطقه مورد نظر تمیز باشد و از هرگونه کرم یا روغن محافظت شود؛ چرا که این امر موجب بهبود عملکرد خواهد شد.

انجام لیزر: در این مرحله تکنسین با استفاده از دستگاه لیزر نورهای قوی را به پوست فرستاده و موهای زائد را از ریشه حذف می‌کند. این عمل باعث تخریب سلول‌های مو می‌شود و با تکرار جلسات لیزر موها به صورت کمتر و نازک‌ تری رشد می‌کنند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  روش های درمان زیگیل تناسل در کلینیک زیبایی

مراقبت پس از لیزر: بعد از جلسه لیزر بدن امکان دارد پوست بدن شما قرمز و حساس شود. در این مرحله پزشک شما را به استفاده از کرم‌های التیام ‌بخش و جلوگیری از تماس با آفتاب‌ دعوت‌ می‌کند.

تکرار جلسات: لازم است چندین دفعه لیزر بدن را برای حذف کامل موهای زائد انجام دهید. تعداد دفعات مورد نیاز به معیارهای مختلفی همچون میزان ضخامت و قطر موها بستگی دارد.

مدت زمان ماندگاری

مدت زمان ماندگاری لیزر بدن متفاوت است و با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود. در حقیقت لیزر بدن می‌تواند بین چند هفته تا چند ماه موثر باشد؛ اما برای دست ‌یابی به نتایج دائمی نیاز به تکرار جلسات لیزر است. تعداد دفعات لیزر بدن معمولا با توجه به ضخامت مو، منطقه درمان و سایر عوامل تعیین می‌گردد.

علاوه بر این نتایج لیزر نیز ممکن است در هر شخص گوناگون باشد. احتمال دارد بعضی افراد پس از چند جلسه نتایج قابل توجهی را مشاهده کنند، در حالی که برخی دیگر نیاز به جلسات بیشتر دارند. به همین دلیل مشاوره با تکنسین لیزر قبل از شروع درمان لازم است تا بهترین برنامه درمانی برای هر شخص تعیین گردد.

آیا لیزر بدن عوارض به همراه دارد؟

در رابطه با این پرسش باید گفت بله لیزر بدن ممکن است به عوارض و خطراتی منجر شود. در زیر به برخی از این عوارض اشاره می‌کنیم:

التهاب و قرمزی پوست: پس از جلسات لیزر احتمال دارد پوست، قرمزی و التهاب به همراه داشته باشد. این علائم معمولا در چند روز پس از جلسه بهبود می‌یابند.

لیزر صورت

سوختگی و آسیب به پوست: در صورتی که لیزر بدن به خوبی انجام نشود ممکن است پوست آسیب ببیند. این عارضه معمولا در صورت استفاده نادرست از دستگاه رخ می‌دهد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  انتخاب بهترین ژل لب

تغییر رنگ پوست: گاهی اوقات امکان دارد لیزر بدن باعث تغییر رنگ پوست شود. این تغییرات به صورت موقت هستند و در طول زمان بهبود پیدا می‌کنند، اما در برخی از موارد ممکن است دائمی باشند.

عفونت: در صورت عدم رعایت بهداشت و استریل بودن دستگاه لیزر احتمال دارد عفونت در محل مورد درمان رخ دهد.

خطر سوختگی ناشی از آفتاب: از آنجایی که پس از اتمام لیزر بدن پوست فرد حساس تر و نازک تر می‌شود، خطر سوختگی ناشی از آفتاب افزایش می‌یابد. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار مهم است.

در کل قبل از تصمیم گیری درباره لیزر بدن پیشنهاد می‌شود با تکنسین مجرب صحبت کرده و درباره عوارض و خطرات ممکن مطلع شوید. همچنین رعایت دقیق دستورات پس از جلسات لیزر نیز برای جلوگیری از بروز عوارض و بیماری بسیار مهم است.

نحوه مراقبت و حفظ نتیاج لیزر

مراقبت بعد از لیزر بدن شامل مراقبت‌هایی است که باید پس از انجام لیزر بر روی سطح بدن انجام داد تا عوارض و بیماری جانبی کمتری رخ دهد و شرایط بهبودی را تسهیل کند. در واقع پس از انجام لیزر پوست شما حساس و دارای التهاب می‌شود. استفاده از کرم‌های ضد التهاب می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. پس از لیزر پوست شما حساس می‌شود که ممکن است درد یا سوزش داشته باشید.

استفاده از آب خنک می‌تواند به تسکین درد و سوزش کمک کند. ژل آلوئه ورا دارای ویژگی خواص التیام بخش می‌باشد و می‌تواند در بهبود پوست موثر باشد. در واقع استفاده از ژل آلوئه ورا پس از لیزر باعث تسریع مراحل سلامتی می‌شود.

لیزر زانو

پس از لیزر بدن پوست شما به نور خورشید واکنش نشان می‌دهد. بنابراین باید از کرم‌های ضد آفتاب با عامل حفاظتی بالا برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنید. پس از لیزر پوست شما نیاز به حفظ تمیزی و رطوبت دارد. شستشو با آب و صابون و استفاده از کرم‌های مناسب قادر هستند به حفظ بهداشت پوست کمک کنند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  هایفو تراپی

همچنین پس از لیزر پوست شما به استراحت کافی احتیاج دارد. بنابراین باید از فعالیت‌های فیزیکی سنگین خودداری کنید تا مراحل بهبود پوست را تسهیل نمایید. به صورت کلی مراقبت‌های ذکر شده می‌توانند به بهبودی سریع تر پوست کمک نمایند که بدین ترتیب عوارض کمتری را پس از لیزر بدن تجربه می‌کنید. با این حال پیشنهاد می‌شود قبل از انجام لیزر با پزشک خود در مورد مراقبت‌های خاص بعد از لیزر مشورت نمایید.

قیمت لیزر بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

نوع لیزر: هر نوع لیزر دارای قیمت متفاوتی است. برخی از لیزرها مانند لیزر CO2 یا لیزر Nd:YAG قدرت بیشتری دارند و بنابراین از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

منطقه درمان: قیمت لیزر بدن به منطقه درمان نیز وابسته است. برای مثال درمان لیزر برای بخش صورت گران ‌تر است.

تعداد جلسات: برای رسیدن به نتایج مناسب ممکن است نیاز به تکرار دفعات لیزر باشد. تعداد دفعات مورد نیاز بستگی به مشکل پوست و نوع لیزر دارد که هر جلسه، هزینه نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

محل انجام لیزر: همچنین قیمت لیزر بدن به محل انجام آن وابسته است. در برخی از مناطق جغرافیایی قیمت‌ها بیشتر می‌باشند.

تجربه و مهارت پزشک: تجربه و مهارت پزشک نیز می‌تواند در قیمت تاثیر گذار باشد. پزشکان با تجربه معمولا هزینه بالاتری دریافت می‌کنند.

تجهیزات و فناوری: تجهیزات و فناوری‌ مدرن نیز قیمت نهایی لیزر بدن را تحت تاثیر می‌دهند

لیزر

کلام آخر

بنابراین قبل از تصمیم گیری برای انجام لیزر بدن بهتر است با پزشک خود در مورد قیمت و مزایا و معایب مرتبط با آن مشورت کنید. همچنین باید به خدمات و تجربه پزشک توجه نمایید و از انجام لیزر در مراکز معتبر و با کادر مجرب استفاده کنید. در نهایت خوب است بدانید اگر قصد انجام لیزر را دارید می‌توانید به کلینیک زیبایی ویکتوریا مراجعه نمایید؛ چرا که این مجموعه به بهترین نحو ممکن به افراد خدمت رسانی می‌کند.