ویروس زیگیل تناسلی

روش های درمان زیگیل تناسل در کلینیک زیبایی

بیماری زگیل تناسلی چیست؟

بسیاری از شما با روش های درمان زیگیل تناسل آشنا هستید. علت این آشنایی، اطلاع رسانی گسترده در زمینه این بیماری توسط کارشناسان سازمان بهداشت است. به طور کلی زگیل تناسلی نوعی بیماری ویروسی است که از طریق مقاربت و ارتباط جنسی وارد بدن بیمار می‎شود. همچنین ممکن است در زمان زایمان از طریق مادر به نوزاد نیز انتقال پیدا کند. زگیل تناسلی می‌تواند در دستگاه تناسلی مردان و زنان بروز کند و باعث التهاب و خروج مایعات غیرطبیعی از دستگاه تناسلی شود. سوزش، خارش و درد در منطقه تناسلی، از طبیعی‎ترین علائم این بیماری ویروسی هستند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بیماری زگیل تناسلی یکی از شایع‎ترین انواع عفونت‎های مقاربتی است.  به خصوص در چند سال گذشته میزان ابتلا به این ویروس چند برابر شده است. تقریبا همه افراد فعال از نظر جنسی، در مقطعی از زندگی خود حداقل به یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی آلوده می‎شوند. زگیل تناسلی بر بافت‎های مرطوب ناحیه تناسلی تاثیر گذاشته و برجستگی‎های کوچکی در این ناحیه به وجود می‎آورد. این برجستگی ها ممکن است گوشتی و شبیه به گل‎کلم به نظر برسد. در بسیاری از موارد، زگیل ها خیلی کوچک بوده و بدون ابزارهای خاص قابل شناسایی نیستند.

برخی از گونه های HPV می‎توانند باعث زگیل تناسلی شوند، در حالی که برخی دیگر باعث ابتلا به انواع خاصی از سرطان می‎شوند. واکسن‎های تولید شده در سال های اخیر، تنها می‎توانند به محافظت در برابر گونه‎های خاصی از HPV تناسلی کمک کنند. برنامه تزریق این واکسن در ایران، اختیاری بوده و افراد می‎توانند واکسن HPV را به صورت آزاد تهیه و تزریق کنند. در برخی از کشورهای جهان، برنامه همگانی و اجباری برای واکسیناسیون در برابر ابتلا به زگیل تناسلی وجود دارد. در ادامه این مقاله، علائم و نشانه‎های بروز زگیل در ناحیه جنسی را مورد بررسی قرار می‎دهیم.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  لیزر جای جوش صورت؛ راه حلی هوشمند برای رفع مشکلات پوستی

آشنایی با علائم بیماری زگیل تناسلی

پیش از بررسی روش های درمان زیگیل تناسل، ابتدا بیایید با علائم بروز این بیماری آشنا شویم. به طور کلی غالب بیماری های ویروسی، یک دوره نهفتگی یا کمون دارند. پس از پایان این دوره، علائم و نشانه های بیماری به طور همه جانبه بروز در بدن افراد بروز پیدا می کنند. در ادامه این بخش، قصد داریم برخی از علائم بارز در زگیل تناسلی را به شما معرفی کنیم.

• تورم گوشتی

یکی از بارز ترین علائم بیماری زگیل تناسلی، تورم گوشتی در ناحیه آلت تناسلی است. در زنان، زگیل تناسلی می‌تواند روی فرج، دیواره‌های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند. در مردان نیز این تورم در در نوک یا ساقه آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ایجاد می شود. زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلوی فردی که با فرد مبتلا تماس جنسی دهانی داشته است ایجاد شود. تورم های گوشتی، بیش تر به رنگ قهوه ای، کرمی یا صورتی ظاهر می شوند.

• خارش و سوزش ناحیه تناسلی

بیش تر افراد مبتلا به HPV درمان زیگیل تناسل را به دلیل بروز علائم خارش شروع می کنند. خارش، سوزش، درد و ناراحتی در این ناحیه، مشکلات زیادی برای بدن به وجود می آورد. گاهی اوقات سوزش ها به قدری بالاست که پزشک به ناحیه درگیر، داروی بی‎حسی تزریق می کند. خارش بیش از اندازه زگیل ها می تواند باعث بروز زخم های عمیق در ناحیه تناسلی شود. به منظور جلوگیری از بروز زخم در آلت تناسلی، توصیه می کنیم از خاراندن زگیل‎ها خودداری کنید.

• خونریزی با مقاربت

بارز ترین علامت بیماری زگیل تناسلی، خونریزی در نتیجه ارتباط جنسی و مقاربت با شریک جنسی است. البته نباید هرگونه خونریزی در این ناحیه را ابتلا به بیماری HPV قلمداد کرد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  3 نکته درباره تیرگی زیربغل و کشاله ران که باید بدانید
بیماری زگیل تناسلی

راه های درمان زیگیل تناسل

بلافاصله پس از ورود HPV به بدن، سیستم ایمنی بدن مبارزه با ویروس زیگیل تناسلی را شروع می کند. به این ترتیب زگیل ممکن است بدون هیچ درمانی ناپدید شود. با این حال، ممکن است زگیل همچنان در بخش هایی از دستگاه تناسلی بیمار باقی بماند. چنانچه زگیل ها در بخش های تناسلی باقی بمانند، پزشک ترجیح می دهد آن ها را به روش های مختلف حذف کند. این کار شانس بیمار را برای انتقال زگیل به شریک جنسی خود کاهش می دهد. به طور کلی روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد. این روش ها بستگی به قرارگیری زگیل در نواحی مختلف پوست و همچنین تراکم آن ها بستگی دارد. در ادامه مقاله، برخی از مهم ترین روش های حذف زگیل ها را بررسی می کنیم.

1. اولین راه درمان زیگیل تناسل، استفاده از نسخه ای است که پزشک برای شما تجویز می کند. این نسخه شامل قرص خشک کننده زگیل و کرم ضدویروس است. توصیه می شود این کرم ها را روزی چند بار روی بخش هایی که زگیل در آن قرار دارد، بزنید.
  2. از بین بردن زگیل با سرما، یکی دیگر از راه های درمان بیماری زگیل تناسلی است. به موجب این روش، پزشک زگیل های موجود در آلت تناسلی را به وسیله سرما خشک می شوند. این روش بیش تر برای درمان زگیل هایی انجام می شود که بخش های زیادی از ناحیه تناسلی را پوشانده اند.

روش نهایی حذف زگیل های ناحیه تناسلی، سوزاندن آن ها به وسیله جریان الکتریکی است. در این روش الکترودهایی با دمای معین، بر روی زگیل ها قرار گرفته و آن ها را خشک می کند. دمای الکترود به وسیله پزشک و با توجه به میزان تراکم زگیل ها انجام می شود.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  همه چیز درباره هایفوتراپی غبغب + قیمت 1403
درمان زیگیل تناسل

معرفی کلینیک زیبایی ویکتوریا

کلینیک زیبایی ویکتوریا، یکی از کلینیک های معروف در زمینه درمان زیگیل تناسل است. در این کلینیک تجهیزات و ابزارآلات پزشکی به صورت تکمیل و استریل شده وجود دارند. به این ترتیب بیماران به منظور حذف و درمان زگیل های تناسلی خود، می توانند به این کلینیک مراجعه کنند. همچنین برای پیشگیری از بروز زگیل های ثانویه و درمان قطعی بیماری، روش های زیادی در این مجموعه ارائه می شود.

درنهایت لازم است بدانید ویروس زیگیل تناسلی، بیماری نه چندان بی‎خطری است. با این حال با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی، می توان عوارض آن را به حداقل رساند. به خاطر داشته باشید مجموعه زیبایی ویکتوریا، مایل به بهره‎مندی بیماران خود از مزایای درمانی ارزان‎قیمت و کاربردی است.