لیزر جای جوش صورت؛ راه حلی هوشمند برای رفع مشکلات پوستی

آشنایی با صفر تا صد لیزر پوست 

لیزر جای جوش، یکی از پر ریسک ترین و چالش برانگیزترین درمان های پوستی به شمار می آید. این فرآیند در کلینیک های مختلفی انجام شده اما برترین ارائه دهنده آن، کلینیک زیبایی ویکتوریا است. این مجموعه یکی از بهترین کلینیک های زیبایی در تهران به شمار می‌رود. لیزر اسکار و جای جوش در ویکتوریا با استفاده از تجهیزات و روش های پیشرفته جهانی انجام می شود. در ادامه مقاله قصد داریم برخی از خدمات ویکتوریا که در زمینه لیزر پوستی انجام می شود را با یکدیگر بررسی کنیم. می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر، به سایر مقالات ما در این زمینه مراجعه کنید.

آکنه یک بیماری پوستی نسبتا شایع است که اکثر افراد را در مقطعی از زندگی خود تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری ناشی از عواملی مانند تغییرات هورمونی، ژنتیک، برخی داروها و محصولات آرایشی بی کیفیت به وجود می آید. آکنه در نوجوانان و جوانان شایع تر است، اگرچه بسیاری از افراد ممکن است در سنین پایین‎تر به آن دچار شوند. به دلیل ظاهر ناخوشایند، بسیاری از افراد اغلب با استفاده از فشار لمسی، جوش ها را تا زمانی که از بین بروند، از بین می برند. با این حال، این می تواند باعث افزایش التهاب و در موارد شدید، منجر به زخم دائمی شود.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  هزینه تزریق بوتاکس ابرو به چه عواملی بستگی دارد؟

داشتن آکنه و جای جوش برای اکثر افرادی که از آن رنج می برند بسیار آزاردهنده است و ممکن است حتی یک مشکل روانی ارائه دهید. خوشبختانه اکنون ما می توانیم یک راه حل طولانی مدت موثر ارائه دهیم.

لیزر جای جوش
لیزر جای جوش

معرفی روش درمانی لیزر جای جوش

پیشرفت در فناوری لیزر پیشرفته صورت، اکنون پیشرفت بزرگی را در درمان و از بین بردن اسکارهای عمیق به بیماران ارائه می دهد. لیزر بدون ایجاد آسیب، به پوست نفوذ کرده و از نظر حرارتی بر غدد چربی، یعنی علل اصلی آکنه اثر می‎گذارد. در آکنه خفیف تا متوسط معمولا فقط یک یا دو جلسه لیزر پیشرفته برای صاف کردن قطعی صورت نیاز است. برای درمان آکنه شدید ممکن است جلسات لیزر تکرار شوند و با گذشت زمان، بهبود به صورت بالقوه مشهود و نمایان می‎شود. پیش از آن که بخواهیم انواع لیزر پوستی را بررسی کنیم، بیایید با مکانیزم و نحوه عمل آن آشنا شویم.

لیزر جای جوش، سطحی ترین لایه های شاخی پوست را به صورت کنترل شده از بین می برد. بر خلاف لایه برداری شیمیایی یا هر سیستم مکانیکی درم ابریژن، لیزر توانایی تنظیم میزان فشار ورودی را به پزشک می دهد. به این ترتیب پزشک عمق و مقدار اپیدرم را به طور دقیق انتخاب کرده و بنابراین درمان را به صورت خفیف یا تهاجمی شروع می کند. لیزر به آرامی سطح پوست آسیب دیده از اسکارهای آکنه را خراش می دهد و گره‎های موجود در زیر پوست را باز می کند. به این ترتیب پس از گذشت چند ماه، پوستی شفاف، ظاهری جوان و سالم  تر خواهید داشت.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  هایفوتراپی شکم؛ روشی ایده آل برای کاهش وزن

در برخی از مراتب لیزر پیشرفته صورت، ممکن است تزریق پوستی کلاژن نیز توسط پزشک انجام شود. برخی از فیلرهای پوستی قابلیت کلاژن سازی به پوست می دهند. پزشک با تزریق این فیلرها طی مراحل لیزر، روند بهبود پوست را سرعت می بخشد. البته این امر با توجه به هر بیمار و میزان ضایعه به جای مانده از جوش صورت او، می تواند متفاوت باشد. در بخش بعدی مقاله، مهم ترین فناوری های لیزر پوستی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

لیزر پیشرفته صورت
لیزر پیشرفته صورت

انواع لیزرهای استفاده شده در درمان جوش صورت

در درمان اسکارهای به جا مانده از جوش، انواع مختلفی از نمونه های لیزر جوش صورت مورد استفاده قرار می گیرند. این لیزرها بر اساس وضعیت پوست صورت، میزان عمق اسکارها و همچنین انتخاب می‌شوند و در صورت استفاده صحیح، می‌توانند بهبود قابل توجهی در پوست صورت ایجاد کنند. در ادامه به تشریح انواع لیزرهای استفاده شده در درمان جوش صورت پرداخته می‌شود:

  • لیزر co2:

لیزر CO2 یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین لیزرهای استفاده شده در درمان جوش صورت است. این لیزر با تولید پالس‌های با فاصله زمانی کوتاه، باعث بریدگی لایه‌های بالای پوست و بهبود جای جوش می‌شود. لیزر CO2 برای درمان اسکار جوش‌های عمقی و جوش‌های آکنه‌ای استفاده می‌شود. به این ترتیب افرادی که دارای رد و لک های عمیق در نواحی مختلف صورت خود هستند، می توانند این روش درمانی را انتخاب کنند. در لیزر co2 با تابش نور لیزر به پوست، انرژی حرارتی به بافت پوست منتقل می‌شود. این انرژی حرارتی باعث بریدگی لایه‌های بالای پوست شده و درنتیجه بهبودی جای جوش را به دنبال دارد.

  • لیزر Er:YAG:

لیزر Er:YAG، یکی دیگر از لیزرهای مورد استفاده در درمان آثار به جا مانده از جوش صورت است. این لیزر با تولید پالس‌های با طول موج 2940 نانومتر، پوست را به صورت موثر درمان می کند. نحوه درمان نیز با استفاده از تحریک بافت های سلولی مرده و ایجاد بافت جدید انجام می شود. اگر می خواهید درمان را به صورت طولانی مدت پیگیری کنید، این لیزر مناسب ترین روش برای شما است. لازم است بدانید در کلینیک زیبایی ویکتوریا، هر دو روش لیزر co2 و لیزر Er:YAG، به طور موثر انجام می شوند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید  رایج ترین درمان کم پشتی ریش
درمان جوش صورت
درمان جوش صورت

انجام لیزر جای جوش در کلینیک زیبایی ویکتوریا

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در کلینیک ویکتوریا انواع خدمات زیبایی، پوستی و درمانی ارائه می‌شود. این خدمات شامل درمان پوست به وسیله جدیدترین متدهای لیزری است. بسیاری از تکنسین های فعال در ویکتوریا، دوره های لیزر را در خارج از کشور گذرانده اند. بنابراین آن ها به راحتی و تنها در چند جلسه مفید، می توانند مشکلات پوستی شما را به حداقل برسانند. از جمله مزایای مراجعه به مجموعه زیبایی ویکتوریا، ارائه ضمانت‎نامه های درمانی و پزشکی از طرف کادر درمان است. به این ترتیب شما می‎توانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی از بروز مشکلات‎ثانویه، انواع درمان‎های زیبایی را در این واحد درمانی انجام دهید.

لازم به ذکر است انواع خدمات کلینیک ویکتوریا، به لیزر پیشرفته صورت محدود نمی شوند. شما می توانید درمان های ضد پیری پوست، لیفتینگ صورت، جوانسازی پوست و همچنین کاهش چربی را در این مجموعه پیگیری کنید. همچنین برخی از درمان های تهاجمی بدون استفاده از بیهوشی و بی‎حسی عمومی، در این بخش انجام می شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *